
Co oznaczają bany i filtry Google
Budowanie własnej witryny www wymaga jej skutecznego pozycjonowania w wyszukiwarkach, aby była zauważalna dla internautów i miała niezachwianą rangę. Bany i filtry Google mogą zostać założone na portal, kiedy nasze starania wywołują złamanie zasad prawidłowego SEO. Dowiedzmy się, jak się zachować, kiedy zajdą tego typu okoliczności.
Bany i filtry Google – czym się charakteryzują?
Ban od Google oznacza najsurowszy wymiar kary, jaki może spotkać stronę internetową. Oznacza on zupełne zlikwidowanie jej ze stron przeglądarki Google, co w praktyce znacznie utrudnia funkcjonowanie interesu. Weźmy pod uwagę, że gros użytkowników korzysta z Google, więc po zablokowaniu portalu odsetek naszych gości dramatycznie zmaleje. Natomiast nałożenie filtra cofa naszą stronę www w wynikach wyszukiwarki, co również niekorzystnie oddziałuje na liczbę odwiedzin witryny. Wyróżniamy stosowane wprost przez ekipę Google filtry ręczne oraz wywoływane samoczynnie przez profesjonalne oprogramowanie filtry algorytmiczne.
W jaki sposób uporać się z banem i filtrem Google?
Nie zapominajmy, że bany i filtry Google narzucane są m.in. za stosowanie ogromnej ilości odsyłaczy przekierowujących na naszą stronę internetową lub wykorzystywanie nieuczciwych środków reklamowych w celu nadania jej pierwszej pozycji. Żeby zlikwidować ban od Google musimy uprzednio zweryfikować jego powód. Warto zatrudnić do tego specjalistyczną firmę SEO, która kompleksowo zajmie się z problemem. Procedura może jednak ciągnąć się do 6 miesięcy, trzeba więc trochę poczekać.