private blog network, pbn

Jak wykorzystać potencjał private blog network?

Aby konsument odkrył twoją działalność powinieneś nie tylko posiadać firmową stronę www, lecz także zadbać o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony oraz to czy regularnie publikowane są na niej kolejne fachowe i przydatne dla użytkownika informacje. Lecz nie wolno też zignorować tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystanie PBN – prywatnej sieci portali.

PBN – przydatne jako komponent wieloaspektowej strategii reklamowej

PBNy są prywatne, dlatego że są tworzone a potem zarządzane przez jeden podmiot (z reguły przez firmę SEO lub dużą agencję marketingową), który troszczy się o jakość publikowanych tam artykułów. PBNy są najczęściej wykorzystywane jako część rozbudowanej strategii marketingowej, co jest bardzo istotne, gdyż najlepsze rezultaty ich wykorzystania widać w odniesieniu do stron, które są prawidłowo zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci serwisów nie tylko umożliwiają wygenerowanie dużej ilości linków przychodzących do strony, ale także na ich dywersyfikację, co jest dobrze postrzegane przez wyszukiwarki. Wadą PBNów jest niestety to, że ich stworzenie sporo kosztuje, a potem konieczne jest przeznaczenie wielu godzin na utrzymanie ich w odpowiedniej jakości.

Jak wykorzystać PBN? Polecamy artykuły z canonicalem oraz wizytówki NAP

Prywatne sieci portali rewelacyjnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można przy ich użyciu publikować tematyczne artykuły stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To w zasadzie każda publikacja online, gdzie przedstawione są podstawowe informacje kontaktowe firmy – jej telefon lub e-mail, adres stacjonarny oraz nazwa. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim także wpis w internetowym katalogu firm, profil na portalu społecznościowym bądź artykuł, pod którym umieszczono firmowe dane kontaktowe.

Inna interesująca metoda korzystania z możliwości PBNów to artykuły z canonicalem. To republikacja rzetelnych artykułów ze wskazaniem odnośnika do oryginalnej treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tej sytuacji algorytmy wyszukiwarek na ogół oceniają wyżej przydatność pierwotnego artykułu, bowiem natrafianie na odnośniki do niego na różnych stronach w sieci postrzegają jako znak, że pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się wiarygodne, warte uwagi teksy. Publikacje z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy treściach z branż YMYL, gdzie kluczowe jest zdobycie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych przede wszystkim z doradztwem prawnym, aktualnymi wydarzeniami, inwestycjami i zdrowiem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO