
Pozycjonowanie long tail, lokalne i okresowe
Dalsze informacje o pozycjonowaniu Krakow
Funkcjonują 3 główne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego typu najistotniejsze jest dodanie do słowa kluczowego nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę na ogół:
– dzielnicę (przykładowo “sklep obuwniczy Retkinia”)
– miejscowość (“saksofonista Kraków”)
– państwo (“producent obuwia Polska”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale zda egzamin w przypadku firm lokalnych, które adresują swoją ofertę tylko do odbiorców rezydujących na tym samym obszarze. Ten sposób pozycjonowania jest stosowana także wtedy, gdy firma ma nieduży budżet na promocję i nie może rywalizować na słowa kluczowe bez dopasowania regionalnego, przykładowo zamiast “restauracja gruzińska“, to “restauracja gruzińska Kraków”.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Następny rodzaj pozycjonowania to odpowiednie i sprawdzone wyjście dla posiadaczy niewielkich środków na reklamę. Za sprawą odpowiedniego doboru fraz, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z konkretna branżą, ale również stawki za reklamę w Google Ads ulegną znacznej obniżce. Pozycjonowanie Long Tail to również znacznie niższa konkurencja. Kluczowe jest również to, że rośnie tendencja do wpisywania rozbudowanych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to np.:
– obuwie sportowe Adidas V racer czarne sklep online,
– golarka Braun Seria 3 czarna,
– telefon Huawei P20 niebieski.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie ważne zwłaszcza dla sklepów online. Za sprawą tego rodzaju fraz, sklepy mające w swojej ofercie nader szeroki asortyment artykułów mogą efektywniej piąć się na pożądane pozycje w Google.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa wyjątkową funkcję przed okazjonalnymi albo cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Matki, Święto Pracy lub Światowe Dni Młodzieży. Ten typ pozycjonowania będzie wyjątkowo efektywny, jeżeli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie znaleziona i wykorzystana z odpowiednim wyprzedzeniem. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży gastronomicznej oraz turystycznej. W większości wypadków powinno się rozpocząć je na osiem do dziesięciu tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, aby Google zdążyło na czas zaindeksować nową czy też uzupełnioną treść strony internetowej.
Nasze dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]